Linux Mint – една добра дистрибуция

25 04 2009

300x272_whitebgКакто вероятно сте забелязали от една от предишните ми публикации аз не съм голям фен на линуксите. Или поне не бях. Това което промени, направо обърна мнението ми за свободната операционна система бе дистрибуцията Linux Mint.

Linux Mint 6 е базирана на ubuntu 8.10. Тъй като впечатленията от ubuntu като цяло не бяха много добри бях скептично настроен и към Mint. Въпреки това обаче операционната система се оказа много повече отколкото си представях. Признавам, че не умея да работя с конзолата, което се предполага, че ще е проблем при работата с линукс. Нищо подобно. Откакто инсталирах новата ОС  съм използвал терминала най – много 5 пъти и въпреки това нищо не ми липсва.

Минт идва с инсталирани Mozilla Firefox Browser, Thunderbird клиент за електронна поща, Open Office, Gimp и много други полезни програми. MintInstall съдържа повечето софтуер от който някога ще се нуждаете затова ако сте начинаещ може никога да не ви се наложи да използвате терминала. Наблягам на това тъй като най – големият страх на потребителите е работата с козолата. Gnome средата е изключително интуитивна и лесна за използване такаче вероятно няма да имате никакви проблеми.

Това което може би най – много впечатлябва обикновения потребител в линукс са интересните фекти със въртящия се куб с 4 десктопа и клатещите се прозорци. Compiz също е сред инсталираните програми при инсталацията. Необходимо е само да изтеглите необходимият ви драйвър или по точно линукс да го изтегли за вас и воала.

Като заключение искам да кажа, че Linux Mint е идеалният избор за начинаещи в линукс. Изключително стабилна тя идва със всичко от което се нуждаете. Изключително интуитивна е и дори да не знаете нито една  команда пак ще се оправите. Мисля, че всеки трябва поне веднъж в живота си ако не да използва то поне да надзърне в тази операционна система и изключителните качества които притежава. Можете да я изтеглите от тук!

Искам да изразя искрената си благодарност на Георги Георгиев (Intel) за оказаната помощ и подкрепа покрай работата ми с Линукс!

Действия

Information

2 Коментари

26 04 2009
Doodle

Не съм пробвал да облека mint в кожа на mac, но тук ме заинтригува.

26 04 2009
Axel

А защо ще го обличаш в кожа на мак? не се обиждай, но това ми е най – противно като искаш мак слагаш мак като искаш уин – уин…

Вашият коментар

