Операционната система на Google е реалнтост

8 07 2009

chrome-icon-20090708След доста спекулации относно операционна система на Google то тя вече е официално запланувана. Ще се нарича Chrome OS ще бъде open source, ще е предназначена основно за нетбуци и общо взето няма да представлява заплаха за Apple. За Microsoft може би, защото Windows се използва и на нетбуци, но все пак едва ли ше отбележи някакви огромни промени на пазара… или поне в началото.

Въпреки, че първо е заланувана основно за нетбуци ако наистина предлага лесно използване и скорост, каквито са обещани от Google то е много верояттно Chrome OS да се появи и по ноутбуци и настолни компютри.

Въпреки всичко обаче Google Chrome ще пожъне толкова успехи колкото жънат всички останали Linux-и. А моето мнение за тях е ясно…

Който не схвана да прочете това

Ако публикацията ви харесва гласувайте за нея в Svejo.net

Действия

Information

10 Коментари

8 07 2009
Андон Иванов

В интерес на истината, ако наистина системата им е базирана на Линукс и са успели да се справят с подкарването на някой от най-известните програми, лично аз бих го предпочел пред Уиндоус. А и едва ли ще е само за лаптопи, понеже щом е опън сорс, все някой с добри намерения, ще открие начин да го приобщи към обществото на настолните компютри 🙂 😉 😉

8 07 2009
Axel

Аз не съм много по линуксите и съм си привърженик на Apple… Впреки това е интересна идеята да опитат и с ОС

8 07 2009
Андон Иванов

По принцип съм съгласен, но реално погледнато повечето хора нямат възможност да ползват ейпъл 😉

9 07 2009
drowme

„ейпъл“ не е точното произношение, но да не навлизаме в подробности….
Аз не знам да е имало спекулации относно тази система. Тя се анонсира без каквито и да било предварителни коментари и очаквания. Известна е gOS, която си е чиста линукс дистрибуция, но тази новата Chrome OS ще е нещо различно. Известно е, че пак ще е базирана на линукс, но поне се надявам да не е поредната глупава дистрибуция, а Google да използват оптимално линукс като ядро и да дадат воля на творчеството си като го надградят.

9 07 2009
Axel

Аз също мисля, че ейпъл не е точното произношение и обикновено за да предотвратя такива ситуации го пиша на английски

@Андов Иванов то и аз нямам много много, но така или иначе ми трябваше нов комп и постигнах известно споразумение с наще да е мини.
@drowme gOS не е Google OS, а goodOS. И все пак отдавна има слухове за операционна система. В едно списание даже четох, че е възможно браузъра Chrome да е тази ОС тъй като Google работят по уеб приложения, а и бразуър с Task Manager…

9 07 2009
drowme

Ами да ти кажа Axel май списанието ще се окаже право. Защото в блога на Google пише нещо такова, че самия Chrome ще е цялта система. Това е малко плашещо, но имайки в предвид, че има доста онлайн приложения, които могат да заместят до голям степен десктоп приложенията…

9 07 2009
Axel

Всъщност не знаех, че може от браузър да се направи операционна система. Може да се ползват някои технологии, но ОС базирана на браузър звучи абсурдно. Разбира се можете да ме поправите ако греша тъй като този път не съм 100% сигурен.

9 07 2009
drowme

Из Official Google Blog:

„So today, we’re announcing a new project that’s a natural extension of Google Chrome — the Google Chrome Operating System. It’s our attempt to re-think what operating systems should be.“

“ The user interface is minimal to stay out of your way, and most of the user experience takes place on the web.“

“ The software architecture is simple — Google Chrome running within a new windowing system on top of a Linux kernel. For application developers, the web is the platform.“

Ето това поне на мен ми говори, че голямата част от Google Chrome OS ще бъде Google Chrome браузър. Ако ти се чете прочети цялата статия тук:

http://googleblog.blogspot.com/2009/07/introducing-google-chrome-os.html

9 07 2009
Axel

Далеч не означава, че е бзирано на Google Chrome. По – скоро, че е следващата стъпка.

16 07 2009
24gamez

Да,ама ОС базирана на браузер ми звучи малко като уиндоус да се базира на Internet Explorer(или с една дума-чиста простотия,експлорера е такъв боклук…).

Аз си мислех че ще направят собствено ядро те пак линукс.Банално стана вече.

Туко виж и майкоросфт ще променяат иконките,темата и името на убунту и на ти уиндоус базирана на линукс…

Но да ги видим..и gOS е линукс дистрибуция ползваща услугите на гугъл

Вашият коментар

